ورود دلتاوی به حوزه نوآوری ورزشی

با امضای قرارداد پیش شتابدهی میان صادق علامه مدیرعامل شتابدهنده دلتاوی و علی سهیلی مدیر تیم تن‌آرا، شتابدهنده دلتاوی برای نخستین بار در حوزه نوآوری ورزشی سرمایه گذاری کرد.

قرارداد پیش شتابدهی دستگاه «شبیه ساز پلانک تعادلی با استفاده از واقعیت مجازی» امروز میان صادق علامه مدیرعامل شتابدهنده دلتاوی وعلی سهیلی مدیر تیم تن‌آرا به امضا رسید تا شتابدهنده دلتاوی برای اولین بار در حوزه نوآوری ورزشی سرمایه گذاری کند.
دستگاه «شبیه ساز پلانک تعادلی با استفاده از واقعیت مجازی» که با این قرارداد قرار است تولید و تجاری سازی شود با هدف پاسخ به دو سوال تولید می شود: چگونه می ‌توان تعامل بین یک بازی رایانه ‌ای هیجان‌انگیز را با حرکات سخت اصلاحی و تناسب اندام تلفیق کرد؟ چگونه می‌توان سلامتی را از طریق ادغام فناوری و تجربه بازی ایجاد کرد و در نهایت بیماران را به ورزشکاران تبدیل کرد؟
تیم تن آرا پاسخ را در استفاده فناورانه واقعیت مجازی پیدا کرده و باتلفیق یک پلتفرم مکانیکی با عینک واقعیت مجازی از یک طرف، پلتفرم مکانیکی حرکت را برای ورزشکار به ارمغان می‌آورد و از سوی دیگر، ورزشکار با عینک واقعیت مجازی، یک بازی هیجانی را انجام می‌دهد و همزمان در طول مدت، ورزش هم می کند.
فعال سازی عضلات، تحریک عضلانی، کالری سوزی، تجربه لذت بخش، افزایش واکنش پذیری، بهبود عملکرد عضلات، تقویت انگیزه، ثبات افزایش یافته و کاهش کمردرد از جمله فواید استفاده از «شبیه ساز پلانک تعادلی با استفاده از واقعیت مجازی» است.
این شبیه ساز یک دستگاه شبیه ساز ورزشی است که جنبه‌ی سرگرمی هم دارد. کاربر از ناحیه‌ی ساقِ دست و پنجه‌ی پاها روی دستگاه شبیه ساز ورزشی قرار می ‌گیرد؛ در این حالت چشم او در عینک واقعیت مجازی مقابل صفحه ‌ی نمایشگر خواهد بود و می‌تواند با حرکت در دو محور، بازی را هدایت کند.
نحوه‌ی قرارگیری کاربر روی دستگاه شبیه ساز ورزش، شبیه حرکت پلانک است و حرکاتی که در حین بازی انجام می‌دهد، برای چربی‌سوزی مفید هستند. دستگاه شبیه ساز ورزشی، وسیله‌ی بسیار مهیجی است که به طور همزمان ذهن و بدن را درگیر می‌کند.
آزادی حرکتِ دستگاه در دو محور و لذت تلاش برای انجامِ بازی‌های رایانه‌ای، باعث القای هیجان فعالیت فیزیکی به کاربر می‌شود. کنترل این دستگاه برای افراد فشار بیشتری را به سرشانه‌ها وارد می‌کند. شبیه ساز ورزشی برای تقویت عضلات بازو، سینه و شکم مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *