اختتامیه هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) در دانشگاه صنعتی اصفهان

هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) که از 10 خرداد 1402 آغاز شده بود، 9 و 10 خرداد 1403 در دانشگاه صنعتی اصفهان با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

این جشنواره که به همت مرکز آپای دانشگاه صنعتی اصفهان و با حمایت شرکت فولاد مبارکه برگزار شد، شامل رویدادهای مختلفی از جمله ایده‌های نوافتا، کارگاه‌های آموزشی و فنی، مسابقه‌ی مازآپا (CTF) و نمایشگاه افتا بود.

در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور جمعی از مسئولان و متخصصان حوزه امنیت سایبری برگزار شد، از برگزیدگان رویدادهای مختلف جشنواره تجلیل به عمل آمد.

هم‌چنین در این مراسم دکتر علی فانیان، دبیر هشتمین جشنواره ملی افتا، در سخنانی به اهمیت امنیت سایبری در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: ” امروزه امنیت سایبری به عنوان یک ضرورت حیاتی برای همه جوامع و سازمان‌ها تلقی می‌شود و برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به افزایش آگاهی و ارتقای سطح فرهنگ امنیت سایبری در کشور کمک کند.”

وی با اشاره به دستاوردهای هشتمین جشنواره ملی افتا، گفت: “در این جشنواره شاهد استقبال گسترده‌ای از سوی دانشگاهیان، متخصصان و فعالان حوزه امنیت سایبری بودیم و امیدواریم که این جشنواره بتواند در سال‌های آینده نیز به عنوان یک رویداد مهم و مرجع در این حوزه، به فعالیت خود ادامه دهد.”

برخی از مهم‌ترین رویدادهای هشتمین جشنواره ملی افتا عبارتند از:

  • رویداد نوافتا:
  • این رویداد در چهار سطح دانش، پیدایش، رویش و گسترش برگزار شد و هدف از آن حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه در حوزه امنیت سایبری بود.
  • مسابقه‌ی مازآپا (CTF): این مسابقه یک رقابت جذاب و چالش‌برانگیز برای متخصصان و علاقه‌مندان به امنیت اطلاعات بود که در آن تیم‌ها برای رسیدن به اطلاعات سازمان بی موالات پرداختند و شتابدهنده دلتاوی در راستای حمایت از این حوزه فضای کار اشتراکی مثلث را برای برگزاری این مسابقه در اختیار مرکز آپای دانشگاه صنعتی گذاشت.
  • کارگاه‌های آموزشی: در این کارگاه‌ها، اساتید برجسته حوزه امنیت سایبری، به ارائه آموزش‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف این حوزه پرداختند.
  • نمایشگاه افتا: در این نمایشگاه، شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در حوزه امنیت سایبری، از جمله شتابدهنده دلتاوی به عنوان یکی از سرمایه گذاران این حوزه خدمات خود را به معرض دید عموم قرار دادند.

هشتمین جشنواره ملی افتا با استقبال گسترده از سوی جامعه دانشگاهی، متخصصان و فعالان حوزه امنیت سایبری روبرو شد و به عنوان یکی از موفق‌ترین رویدادهای این حوزه در سال‌های اخیر شناخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *