ویدیو های دیگر
چگونه محصول خود را عرضه کنم؟
چگونه مشتریان خود را بیابم؟
فیلم 3- YC
تولید کننده: شتابدهنده Y-Combinator
مدرس: کت مانالاک(Kat Manalac)
مدت زمان: 20:40 دقیقه
موضوع: عرضه، یک فرآیند پیوسته
چندبار تابحال سعی کرده اید با توصیف ایده هایتان نظر سرمایه گذاران را جلب کنید و ناموفق بوده اید؟ بنظرتان چند درصد از مشکل مربوط به محصولتان است و چند درصد نحوه ارائه شما؟ آیا به دیگران حق نمیدهید اگر ایده شما را رد کنند؟ اگر خود شما که خالق و صاحب ایده هستید نتوانید محصولتان را درست عرضه و معرفی کنید چگونه انتظار دارید دیگران دقیقا «کاری» که محصول شما میکند درک کرده و روی آن سرمایه گذاری کنند و یا آن را از شما بخرند؟
ارائه و عرضه محصول یا ایده فرآیندی بسیار مهم و حیاتی است که میتواند سرنوشت کسبوکار یا پروژهها را به کلی تغییر دهد. این مهارت، نه تنها در دنیای کسبوکار، بلکه در زندگی روزمره نیز نقشی کلیدی ایفا میکند. به همین دلیل، تسلط بر هنر عرضه کردن اهمیت بسیاری دارد.
ابتدا باید درک کنیم که یک پرزنت موفق چگونه میتواند مخاطبان را متقاعد کند. در واقع، عرضه محصول یا ایده به شما این امکان را میدهد تا پیام خود را به شکلی موثر و جذاب به دیگران منتقل کنید. این انتقال اطلاعات باید به گونهای باشد که هم برای مخاطب قابل فهم و هم به یاد ماندنی باشد. یک ارائه خوب میتواند تصویری روشن و دقیق از محصول یا ایده شما ارائه دهد، به نحوی که مخاطبان بتوانند ارزش و مزایای آن را به خوبی درک کنند.
عرضه کردن ابزاری قدرتمند برای ایجاد ارتباط و تعامل است. وقتی شما محصول یا ایدهای را عرضه میکنید، در واقع در حال ایجاد پل ارتباطی میان خود و مخاطبان هستید. این ارتباط میتواند منجر به ایجاد اعتماد، علاقه، خرید یا سرمایه گذاری و مهمتر از آن منجر به دریافت بازخوردهای سازنده شود. علاوه بر این، میتواند از شما یک چهره متخصص در حوزه خودتان بسازد که بر ابعاد مختلف مسئله و راه حل آن تسلط کافی دارید. این دستاورد مشروط بر اینست که بتوانید با اعتماد به نفس و مهارت بالا، در زمان درست و مکان درست محصول یا ایده خود را معرفی کنید. این موضوع نه تنها بر روی مخاطبان تأثیر مثبت میگذارد، بلکه میتواند فرصتهای شغلی و همکاریهای جدیدی را برای شما فراهم کند.
در این ویدیو یاد میگیرید که:
-بهترین شیوه توصیف یک خطی از شرکت/ایده چیست و چرا اهمیت دارد.
-نحوه عرضه و بهترین زمان انجام آن چیست.
-انواع روشهای عرضه شرکت/محصول و نکات مهم هر یک از آنهاچیست.
این ویدئو برای چه افرادی ساخته شده است؟
-افرادی که ایده ای برای خلق کردن دارند.
-افرادی که به دنبال سرمایه گذار برای ایده/محصول خود هستند.
-افرادی که به دنبال جذب شریک تجاری در شرکت خود هستند.
-افرادی که در سازمان وظیفه فروش به مشتریان را برعهده دارند.
-دانشجویانی که باید ایده ای ارائه کرده و بر روی آن پژوهشی انجام دهند.
-اساتیدی که باید به دانشجویان خود ایده ای برای پیشبرد تحقیقاتشان ارائه دهند.
-افرادی که به دنبال ارائه ایده های خود در مسابقات برای هیات داوران جهت دریافت حمایت های مالی یا جوایز هستند.
چونکه نظرت برامون ارزشمنده…